גם אם בסינית "משבר" ו-"הזדמנות" בסופו של דבר אינן אותה מילה, עדיין כדאי להתייחס אליהן ככה.

התמודדות עם משבר יכולה להיות תהליך קשה וסוחף. למרות שהמסע של כל אחד הוא ייחודי, ישנן מספר טעויות נפוצות שאנשים עושים כאשר מנסים להתמודד עם מצבים קשים. הבנת הטעויות הללו ועבודה להתגבר עליהן, יכולה לעזור לאנשים למצוא דרכים בריאות ויעילות יותר להתמודד עם משברים וחוויות חיים שליליות.

להלן 7 הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים יכולים לעשות בעת התמודדות עם משבר:

טעות #1 רחמים עצמיים

מצב מאתגר בחיים לעתים יכול לעורר בנו תחושה של רחמים עצמיים. רחמים עצמיים יכולים להיחשב כטעות כאשר הם ממושכים ומפריעים לאדם להתמודד עם מצבו בצורה בריאה. למרות שזה טבעי לרחם על עצמנו במהלך משבר או ניסיון חיים שלילי, הישארות במצב של רחמים עצמיים יכולה למנוע נקיטת פעולה לשיפור המצב.

רחמים עצמיים יכולים גם להיות סימן לכך שאדם תקוע במנטליות של קורבן. בחוויה של קורבן הוא מרגיש חסר אונים ואינו מסוגל להשתלט על מצבו. זה יכול למנוע מאנשים לחפש תמיכה, לבצע שינויים או למצוא משמעות בחוויה שלהם.

כמו כן, חשוב לא לבלבל רחמים עצמיים עם חמלה עצמית. למרות שרחמים עצמיים הם רגש אנושי טבעי, כדאי להסתכל על עצמנו ממצב טיפה שונה וחומל יותר. חמלה עצמית היא הצד הבריא, תומך ומשפר מסוגלות. היא נמצאת באותה סקלה שבקצה השני שלה נמצאים רחמים עצמיים. המפתח הוא לא לאפשר לרחמים העצמיים להשתלט על תחושת המסוגלות שלנו. לא להפוך אותם לדפוס ארוך טווח שמונע מאיתנו להתקדם ולמצוא דרכים להתמודד עם המצב בצורה בריאה.

טעות #2 הימנעות או הכחשה של הרגשות שלנו

אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים היא להימנע או להכחיש את הרגשות שלהם. זה יכול להיות מפתה להדוף רגשות קשים כמו עצב, פחד או כעס. אבל פעולה זו יכולה למנוע מאנשים לעבד את החוויות שלהם בצורה בריאה. זה יכול להוביל לבעיות רגשיות ארוכות טווח כמו דיכאון או חרדה. מצאו מטפל רגשי מתאים כדי לעבור את התהליך שלכם בצורה מיטבית ובריאה.

טעות #3 לבודד את עצמנו מאחרים

טעות נוספת שאנשים עושים היא לבודד את עצמם מאחרים. למרות שחשוב להקדיש זמן לטיפול עצמי, זה גם חיוני לחפש תמיכה מאנשים אהובים או אנשי מקצוע. בידוד יכול להוביל לתחושות של בדידות ודיכאון, ויכול למנוע מאנשים לקבל את העזרה הדרושה להם.

טעות #4 התמקדות יתר על מידה בשלילי

אנשים מסוימים נוטים לטעות ולהתמקד יותר מדי בהיבטים השליליים של החוויה שלהם. חשוב להכיר בקשיים ובאתגרים שמגיעים עם משבר. אבל חשוב גם להתמקד בהיבטים החיוביים של המצב. זה יכול לכלול לימודים של מיומנויות חדשות. פיתוח חוסן מנטלי ורגשי כתוצאה ממנו. או גילוי חוזקות ותשוקות חדשות. התמקדות רבה מדי בשלילי יכולה למנוע מאנשים להתקדם ולמצוא משמעות בחוויות שלהם.

טעות #5 עיסוק בהתנהגויות "הרס עצמי"

חלק מהאנשים עשויים לפנות להתנהגויות הרסניות. כוונה למשל לשימוש בסמים או פגיעה עצמית כדרך להתמודד עם הרגשות שלהם. התנהגויות אלו יכולות לספק הקלה זמנית. אך הן יכולות להוביל גם לפגיעה פיזית ורגשית ארוכת טווח. הימנעו מהרס עצמי. יש משמעות עמוקה לכל משבר, גם אם אינכם רואים אותה עכשיו.

טעות #6 ציפייה לתיקון מהיר

טעות נוספת שאנשים עושים היא לצפות לתיקון מהיר לבעיות שלהם. זה לגמרי טבעי לרצות להרגיש טוב יותר ובהקדם האפשרי. אבל הריפוי דורש זמן ומאמץ. חשוב להתאזר בסבלנות ולהתמקד בביצוע שינויים קטנים ויציבים במקום בניסיון למצוא פתרון מהיר.

טעות #7 השוואה לאחרים

לבסוף, אנשים מסוימים עשויים לטעות ולהשוות את עצמם לאחרים. לעתים קרובות נראה שאחרים מתמודדים טוב יותר עם מצבים דומים לשלהם. השוואה כזאת יכולה להוביל לתחושות של חוסר התאמה או בושה. וגם יכולה למנוע מאנשים להתמקד בתהליך הריפוי שלהם. חשוב לזכור שהמסע של כל אחד שונה, ושאין דרך "נכונה" להתמודד עם משבר או חווית חיים שלילית.

התמודדות עם משבר היא תהליך מאתגר ומורכב. למרות שהמסע של כל אחד הוא ייחודי, ישנן מספר טעויות נפוצות שאנשים עשויים לעשות כאשר מנסים להתמודד עם מצבים קשים. אלה כוללים רחמים עצמיים, הימנעות או התכחשות לרגשותיהם, בידוד עצמי, התמקדות יתר בשלילי, עיסוק בהתנהגויות הרס עצמי, ציפייה לתיקון מהיר והשוואת עצמם לאחרים.

חשוב להכיר בטעויות אלו ולפעול להתגבר עליהן כדי להתמודד עם משבר בצורה בריאה. זה עשוי להיות כרוך בחיפוש אחר תמיכה מאנשים אהובים או אנשי מקצוע, פיתוח מנגנוני התמודדות בריאים, והשקעת הזמן והמאמץ הדרושים כדי לרפא ולמצוא משמעות בחוויה.

בסופו של דבר, התמודדות עם משבר או ניסיון חיים שלילי דורשת חוסן, סבלנות ונכונות ללמוד מטעויות שלנו. זיהוי והימנעות מטעויות נפוצות אלו, יכולים לעזור לנו לעשות את הצעדים הראשונים לעבר עתיד חיובי, טוב ומספק יותר.