חכמת הקבלה מציעה לנו לפעול בדרך מאד מסוימת על מנת להבטיח הצלחה בעסקים. היא מלמד אותנו שני כללים הבאים:

א. לפעול על פי חזון וכוונה מדויקים.

ב. לקבל את הדרך, לגלות גמישות ולא להיות מרוכזים אך ורק במטרה הסופית.

להתחיל מהתחלה

עסק, כמו כל דבר, מתחיל ברעיון. מה שלא כולם יודעים הוא שהרעיון צריך להיות מדויק, מפורט ומוחשי, ואני מוסיף גם – כדאי מאד שיהיה לך חזון. בדיוק כפי שבתחילתו של עסק אנו בודקים אפשרויות, לומדים את השוק, מתייעצים בבנק, מדברים עם ספקים וכו’, בדרך כלל על פי רשימה מובנית מראש המבטיחה שנפעל נכון.כך גם החזון – הוא הרשימה שלנו ברמה הרוחנית. החזון הינו הרבה מעבר למטרה הקטנה – “פתיחת חנות”. החזון הוא מכיל את הסיבות מדוע דווקא חנות כזו או ולא אחרת, את הסיפוק הנפשי והמנטלי שיהיה לנו דווקא מעיסוק מסוים מעבר לפרנסה בלבד ואת המקום אליו אנו רוצים להגיע עם העסק בעתיד הקרוב והרחוק.

פעולה ללא חזון משולה לנסיעה ללא כתובת מדויקת – קשה מאד להגיע למקום הנכון ככה.

סוף מעשה מחשבה תחילה

חז”ל אמרו: סוף מעשה במחשבה תחילה. משפט זה נתפס לעיתים כנזיפה לאחר שקרה דבר שלילי, “היית צריך לחשוב על זה קודם”. אלא שמשפט זה בא לכוון אותנו (בדיוק מה שעושה קואוצ’ר): שימו לב, התוצאות של מעשיכם תלויות לגמרי במחשבות, בכוונה ובמודעות בהן פעלתם מתחילת הדרך.

בתוך כך חשוב מאד להגדיר ולהזכיר לעצמך מדוע, מדוע הינך פועל/ת דווקא בתחום זה ומה ייצא לך מעבר לפרנסה שחשקת בה. מחשבה זו מעלה את המוטיבציה וממקדת אותנו הרבה יותר. באותו עניין כדאי מאד גם להוסיף אלמנט כלשהו של נתינה. נתינה היא תכונה אלוהית, נתינה = אור. אם נערב נתינה בעסק נערב את האור בעסק ונבטיח הרבה יותר שפע והצלחה.

ד בחינות דאור ישר

הפן השני מובא בקבלה ע”י כלל שנקרא “ד’ בחינות דאור ישר”.

כך יוצאים דברים לפועל בעולמינו: האור מתפשט (מתגלה) ואז מסתלק, שוב מתפשט ושוב מתגלה לבסוף. כך נוצר הכלי. אדם שלא טעם מאכל מסוים לא יכול לרצות ולהתאוות אליו, מרגע שטעם אותו יכול להיות בו רצון לטעום שוב. רצון = כלי, כוח מניע שמושך אנרגיה של אור.

בכל דבר אנו עוברים כמה שלבים, עליות ומורדות. עצם ההבנה שזוהי רק הדרך משרה רוגע, ביטחון וודאות ומקדמת אותנו עוד יותר למטרה. בדיוק כשם שספורטאי לא יתלונן על כאבי שרירים אם הוא מבין שהכאב הוא חלק מבנייה והתחזקות השריר – פשוט שלב בדרך לאליפות.

לך לך מארץ מולדתך

אברהם אבינו יצא מחרן, עיר הולדתו, במטרה ברורה להגיע לארץ ישראל. אלא שבדרך הוא נאלץ להישאר בכמה מקומות למשך מספר שנים לא מבוטל. אברהם, למרות שהיה ממוקד מטרה, קיבל בענווה את הדרך והבין שזו ההזדמנות שלו לגדול בכדי שיגיע מוכן למחוז חפצו.

כל דרך ארוכה באשר תהיה מתחילה מצעד אחד קטן

תארו לעצמכם מצב שבו אותו אדם המבקש להקים רשת של חנויות מקבל את מבוקשו בין לילה ונזרק לסיטואציה שבה יש לו 10 סניפים ברחבי הארץ. סיכויים גבוהים שהוא לא יצליח לנהל את העסק ופשוט יקרוס.אם יתחיל באופן טבעי מחנות אחת ובהדרגה יגדל מובטח שעד שיהפוך לבעל רשת גדולה יהיה לו כל הניסיון והיכולת המנטלית (שיעור קומה) הדרושים לניהול עסק בסדר גודל שכזה. וכמה שיהיו לו יותר סבלנות, ענווה והנאה מן הדרך כל זה יקרה בצורה הטובה והאפשרית ביותר.

ערב קבלה ועסקים

חכמת הניהול הרוחני לפי קבלה הוא אחד השיעורים החשובים ביותר בקורס קבלה ועסקים. בשיעור הזה אנחנו יורדים לרזולוציות נמוכות יותר ומקבלים כלים המאפשרים לנו להגשים את החזון, גדול ככל שיהיה, תוך הקשבה מלאה לדרך והשיעורים הניצבים עבורנו בצמתי החלטה שהיא מזמינה עבורנו.

איך משלבים בין כוונה למעשה? איך מגשימים דברים גדולים בלי לזלזל בדברים הקטנים? והכי חשוב, איך אנחנו יכולים לצמוח ולהגדיל את שיעורי הקומה שלנו תוך הגשמה של הנתיב הרוחני הייחודי לנו גם בתחום העסקי?