בבלוגים הקודמים שעסקו באהבה עצמית, הרחבנו  במאמר על שפות האהבה ומאמר נוסף על חשיבות של קבלה עצמית – כדי לפתח אהבה עצמית בקרבנו. היום נבחן באיזו מידה תקשורת מקרבת יכולה לסייע לנו בעניין.
 
אחד מאבני היסוד של תקשורת מקרבת מכונה חיבור עצמי. מדובר ביכולת שלנו להתחבר לעצמנו, להבין ולהכיר ברגשות ובצרכים שלנו בכל רגע נתון. טיפוח החיבור העצמי הזה חיוני לפיתוח תחושה בריאה של אהבה עצמית. בפוסט זה נרחיב איך כלי תקשורת רב עוצמה שמציע תקשורת מקרבת (NVC), המכונה לעתים קרובות ריקוד הג'ירף, יכול לסייע לנו בזה.
 
תקשורת מקרבת מלמדת אותנו לתקשר ללא שיפוטים, דעות קדומות, ציונים או הערכות. זה מעודד אותנו להסיר את המחסומים שמונעים מאיתנו להתחבר באמת לעצמנו ולאחרים. על ידי תרגול NVC, אנו יוצאים למסע של חיבור עצמי, מעמיקים את ההבנה שלנו לגבי הרגשות והצרכים שלנו תוך טיפוח קבלה עצמית.
 
כאשר אנו עוסקים ב-NVC, משהו עמוק קורה בתוכנו. אנו מתחילים להירגע ולהרפות מההתנגדות הפנימית שלעתים קרובות מתלווה לשיפוט עצמי וביקורת עצמית. באמצעות תקשורת עצמית מכילה וחומלת, אנו יוצרים מרחב לקבלה עצמית ומאפשרים לה לפרוח. כתוצאה מכך, לא רק שהיכולת שלנו לתקשר עם אחרים משתפרת, אלא גם היחסים שלנו עם עצמנו משתנים.
 
ריקוד ג'ירפה הוא כלי מרכזי בתקשורת מקרבת. הוא מאפשר לנו – צעד אחרי צעד – כשמו כן הוא, ריקוד – לחקור ולזהות את הרגשות והצרכים האמיתיים שלנו ללא שיפוט. בצורה זאת, הריקוד מעודד אותנו לאמץ את כל ההיבטים של עצמנו, כולל אלה שאנו עשויים להחשיב כפגומים או בלתי רצויים ולתקשר אותם בדרך בריאה – לעצמנו ולסביבה. על ידי תרגול מתמשך של חיבור עצמי וקבלה עצמית, אנו יוצאים למסע של גילוי עצמי וצמיחה.
ככל שאנו מעמיקים את הקשר העצמי שלנו ומטפחים קבלה עצמית, אנו פותחים את הדלת לאהבה עצמית. באמצעות NVC, אנו לומדים לטפח דיאלוג פנימי אדיב וחומל.
 
הטכניקה הייחודית של ריקוד הג'ירף ממש פורם כל מחסום אפשרי הניצב לנו בדרך, ומאפשר לפתח הבנה מעמיקה יותר לגבי המסוגלות הרגשית שלנו ויכולת שלנו להתייחס לעצמנו באהבה ובכבוד.
 
התרגול של NVC מזמין אותנו להיות עדינים עם עצמנו, להכיר בפגיעות ובחוסר הביטחון שלנו ללא שיפוט. על ידי אימוץ האני האותנטי שלנו, אנו יוצרים בסיס איתן לפריחה של אהבה עצמית. אנחנו מתחילים להעריך ולתת מקום לתכונות הייחודיות שלנו, לחגוג את החוזקות וגם לקבל את חוסר השלמות שלנו.
 
תוך כדי ריקוד הג'ירף, אנו משיגים בהירות לגבי צרכים ורגשות שלנו ומפתחים אסטרטגה אותנטית וכנה לתקשר אותם ולענות עליהם. כאשר אנו מכבדים את הצרכים שלנו ונותנים מקום לרגשות שעולים, לומדים לתעדף אותם בינינו לבין עצמנו ובשיח עם הזולת, אהבה עצמית הופכת לביטוי אורגני וכמעט נטול מאמץ.
 
המסע לעבר אהבה עצמית באמצעות NVC אינו שינוי מיידי אלא תרגול לכל החיים. טכניקה של ריקוד הג'ירף יכולה לפגוש אותנו בכל סיטואציה ורגע בחיים. לכן התרגול מצריך סבלנות, חמלה עצמית ונכונות לעסוק ברפלקציה עצמית מתמשכת. אמנם עם הזמן והמסירות, העקרונות של NVC הופכים לחלק בלתי נפרד מהווייתנו, ומנחים אותנו לטפח תחושה עמוקה ובלתי מעורערת של אהבה עצמית.
 
לסיכום, תקשורת לא אלימה מציעה לנו מסלול עמוק לפיתוח תחושה טובה יותר של אהבה עצמית. על ידי טיפוח חיבור עצמי, אימוץ קבלה עצמית ותרגול תקשורת עצמית חומלת, אנו יוצרים סביבה מטפחת לאהבה עצמית. באופן זה הכוח הטרנספורמטיבי של טכניקת ריקוד הג'ירף, עוזר לנו להפוך לאנשים אותנטיים, מחוברים ואוהבים יותר – לעצמנו ולאחרים.
 
רוצים ללמוד עקרונות תקשורת מקרבת ולהתחיל לרקוד ריקוד הג'ירף?
צרו איתי קשר בהודעה באתר או ברשתות החברתיות כדי להתחיל