לפני שיוצאים למסע אימון אישי משותף, אני מרבה לספר משל הבא למתאמנים חדשים שלי.

דמיינו לעצמכם משחק כדורגל שוקק חיים, שבו האצטדיון שואג מהתרגשות.
השחקנים עולים למגרש, וקול שריקות ממלא את האוויר. בתוך הכאוס, המשחק מתחיל.

במשחק המטאפורי הזה, מי מעורב, ואיזה תפקידים הם ממלאים?

השחקנים

בראש ובראשונה, יש לנו את השחקנים — אלה שעולים על המגרש. שחקנים אלו התכוננו לאורך זמן, דייקו אסטרטגיית המהלכים שלהם, שמרו על מיקוד ותיאום. הם מנווטים את המשחק, רצים קדימה, תוקפים ולוקחים עמדות הגנה. הם שקועים לגמרי במשחק.

השופט

בנוסף, ישנו את השופט – זה שאחראי להערכה והכרעה של הליכי המשחק. השופט עוקב בקפידה אחרי מהלכים במשחק, מוודא שהשחקנים יצייתו לכללים, ומעניש את העוברים עליהם. לפעמים השופט עומד בפני החלטות קשות. תפקידו של השופט נסוב בעיקר על הכרעת "פסקי דין". עם זאת, חשוב לציין שהשופט הוא רק משתתף חלקי במשחק. הוא רץ לצד השחקנים אבל לא עוסק באופן פעיל במשחק. הוא רק צופ מהצד, ממש כמו…

הצופים

כן, הצופים. מה אתם חושבים על הצופים שלנו? באופן מפתיע, אפילו הצופים מרגישים כמו משתתפים פעילים במשחק. הם חווים מערבולת של רגשות, עידוד, השתתפות ברגעים של שמחה כמו גם של אכזבה במשחק.  הצופים יושבים על הספסלים, לועסים פופקורן או קרקרים, אולי לוגמים משקה – החוויה מרתקת, נכון?

אבל האם הצופים באמת שותפים ראויים במשחק?

אם נתבונן מקרוב, התפקידים שלנו בחיים, ממש כמו במסע אימון אישי, משתנים עם הזמן. לפעמים אנחנו שחקנים על המגרש. לפעמים, אנחנו מקבלים את תפקיד השופט. ומדי פעם, אנחנו פשוט צופים מהצד.

מסע אימון אישי מחדד את התפקידים שלנו בחיים.

בעוד שחווית הצופה מתחילה ומסתיימת בהתחלה ובסיומו של המשחק, ומעורבותו של השופט דומה, חווית השחקן שונה לחלוטין.

תפקיד השחקן

השחקן הופך לחלק חיוני מהמשחק, שקוע במלואו באירועים המתפתחים. באופן דומה, כאשר מתחילים תהליך אימון אישי, המעורבות של השחקן מתחילה הרבה לפני המשחק. הם מתכננים ומתכוננים באדיקות. ואז, על המגרש, הם מתמודדים עם יריב אדיר, המפגין זריזות, ריכוז, ובמפתיע ב-"תרגילים" מתוחכמים. זהו מגרש הניסויים של השחקן, בדומה למסע אימון אישי. השחקנים עשויים לנצח או להתמודד עם תבוסה, כי הם לוקחים סיכונים, עובדים קשה ונותנים הכל. הם מעורבים באופן פעיל במשחק.

כמו כן, החיים עצמם, במיוחד תהליך האימון האישי, משקפים את הדינמיקה הזו. כדי להצטיין בתחום מסוים, עלינו לקבל ברצון את תפקיד השחקן. עלינו ללמוד את כללי המשחק, להתאמן ללא הפוגה, להפגין מחויבות בלתי מעורערת ולהתמיד עד הסוף. חלק מהמסע הזה כרוך בנטילת סיכונים, השתתפות פעילה וחתירה לניצחון.

לכן, בין אם כבר יצאת לדרך להצלחה ובין אם אתה שוקל תהליך אימון אישי או עסקי, שאל את עצמך את השאלה הבסיסית הזו:

איפה אתה עומד במשחק החיים? האם אתה שחקן, שופט או צופה?
האם אתה מעורב באופן פעיל במה שמתפתח, או שאתה מתבונן באופן פסיבי מהצד, ושופט את האחרים?

האם אתה מוכן לאמץ את המשחק?

סוד ההצלחה טמון במשחק

כדי להגיע להצלחה במסע אימון אישי, עלינו לעלות למגרש ולהשתתף באופן פעיל במשחק החיים. וזה בדיוק מה שאני מזמין אותך לעשות עכשיו.

המשחק כבר התחיל, חברים. למה לא להתחיל לשחק גם?