מהו זמן רוחני? האם קיים כזה דבר? ואם אין זמן, מה בכל זאת יש?

הכלל הראשון, החשוב והבסיסי בניהול זמן הוא תיעדוף.

אימון עסקי על פי הקבלה מדבר גם על החלקים הכי בסיסיים ופרקטיים (לכאורה לא גבוהים ורוחניים) ומלמד כיצד לתעדף משימות ואיך ליצור רשימה על פי מידת החשיבות.

כולם יודעים את זה ועונים לי “בוודאי, זה מאד חשוב” אך בפועל כמעט אף אחד לא עושה את זה. רשימת המשימות נמצאת בראש וסדר היום נקבע לפי מה”שמסתדר”. וזה מתכון בטוח לכאוס מוחלט בחיים.

מתאמנים רבים מתלוננים גם כי פעילות מחושבת ומתוכננת שכזו מוציאה את הכיף והספונטניות מכל העניין. לכן תוכניות עבודה טובות ככל שיהיו מוציאות מהר מאד את דרכן ל… מגירה.

יחד עם זאת, תכנית עבודה טובה היא בסיס נהדר לשינויים. התכנית מהווה קרקע יציבה שעל גבה ניתן לקבל החלטות בכל יום, כמו למשל לנוח או לעשות משימה אחרת ברשימה.

גם לספונטניות יש הרבה מקום בתוך התכנית והסדר. בכל יום ובכל משימה ניתן באופן ספונטני להחליט על דרך יצירתית להוציא לפועל את מה שנדרש. כל דבר אחר פשוט יגרור עוד יותר בלגן.

האם באמת הייתם רוצים שהעסק שלכם יתנהל ללא סדר? פעם כך ופעם אחרת? יום אחד יש לקוחות ויום אחר אין?

על פי הקבלה, מבחינה רוחנית, הזמן לא קיים. הזמן הוא עוד היבט של אשליה. העבר נמצא בזיכרון והעתיד בדמיון. מה שיש לנו הוא אך ורק הרגע הנתון, ורגע נתון בלבד.

סיפר לי מתאמן, סמנכ”ל צעיר בחברת הייטק – “הזמן שלי לא קיים. אני עובד עד שאני מסיים משימה שלפניי.מה שבאמת חשוב לי זה לסיים את הדבר שאני עושה לצד הטוב ביותר”. השקפה זו מייצגת באופן מדויק ביותר את התפיסה הקבלית לעניין.

מהו זמן לפי חכמת הקבלה?

על פי הקבלה הזמן הוא אשליה ואינו עוד מכשול בדרך להגשמת הדברים שבאמת חשובים לנו בחיים. מה שבאמת חשוב זה החזון והמטרה. כל השאר, בדרך כלל בדיעבד, מסתבר כהסחת דעת זמנית, שתכליתה היה להפריע ותו לא.

לכן, התירוץ אין לי זמן, לפי קבלה, פשוט לא עוד רלוונטי.

הגישה הזו מודגשת ומודגמת בתיאוריית הזרימה של החוקר האמריקאי ממוצא צ’כי, מיהַי צִ’יקסֶנְטְמְהַיִי . אותו חוקר מצא שתפיסת הזמן מתעוותת מאד בהתאם לסיטואציה ומצב מנטאלי בה נמצא האדם. כאשר נהנים ומתמסרים לחוויה או למשימה כלשהי, נראה שהזמן חולף מהר, אך מאידך נראה שאפשר להספיק הרבה יותר. כמו שאומרים: “אם אתה רוצה שמשהו יבוצע, תן את זה לאדם עסוק”.

המחקר של צִ’יקסֶנְטְמְהַיִי מלמד כיצד אפשר ליצור מצבי זרימה חיוביים שיעבדו לטובתנו, יפיחו בנו אנרגיות גבוהות ויגרמו לנו ליהנות מכל דבר שנעשה. והכי חשוב, המחקר מוכיח את מה שהקבלה טוענת כבר אלפי שנים: הזמן ניתן לשינוי, ניתן להשפיע עליו ולצאת מגבולותיו ומגבלותיו.

בחזרה לאימון עסקי – יחד עם כל הנ”ל חשוב מאד גם ליהנות מן הדרך והעשייה. עצם העשייה והידיעה שאני פועל למען המטרות שלי אמורה להספיק ואף לשמש למקור השראה בלתי נדלה עבור האדם.

לסיום, אשתף איתכם טיפ שמתאים במיוחד לימים האלה “שפשוט לא בא לי”. לצורך העניין, אני דוגל בדרך שמשלבת את הטוב מכל העולמות.

השיטה שלי היא הבאה: תתחילו מיצירת רשימה של משימות שעליכם לעשות באותו יום. דרגו אותן על פי החשיבות. אבל תתחילו עם מה שיותר כיף לכם לעשות באותו רגע. הסוד הוא ביצירת הנאה שגוררת עוד הנאה, ויוצרת אנרגיות ותחושת עיוות של זמן. אלו בתורם יעלו את המוטיבציה וההנאה גם במשימות הבאות שתבחרו לעשות ברגע שהשלמתם את המשימה הקודמת. וכך הלאה, להכנס למעין ספירלה של הנאה וספונטניות צרופה.