מיהו מנהיג לפי קבלה?

על פי הקבלה מנהיגות היא תהליך של הזכרות וגילוי של חלק אלוהי ממעל שבתוכנו.

מנהיגות לא חייבת להיות על עם או קבוצה גדולה של אנשים. לפי קבלה, אדם נדרש קודם כל להנהיג את עצמו בצורה של משפיע בכדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

מנהיג אמיתי משול לספירת זעיר אנפין המיוצגת בעולמינו על ידי השמש שבלעדיה אין חיים בכלל.

למה חשוב להיות מנהיג?

מודעות עצמית, התנהגות ודוגמה אישית של מנהיג הן הדרך הטובה והבטוחה ביותר להשגת מטרות בצורה מיטבית. מנהיגות מוציאה את המירב והמיטב מכל אחד, היא יוצרת אנרגיה של שפע.

תכונות ומיומנויות של מנהיג

  • אחריות – מנהיג אמיתי לוקח אחריות על עצמו ועל מעשיו. הוא אינו תולה את הצלחתו בכל גורם חיצוני וגם אינו מאשים אף אחד בחוסר ההצלחה שלו. אם הוא רוצה להשיג דבר מה הוא פשוט עושה כל מה שצריך בכדי להגשים את המטרה. הממשלה, ההורים או המצב הכלכלי לא יהוו עבורו תירוץ לחוסר עשיה.
  • אמונה – המנהיג מאמין בסדר הטוב הקיים בעולמינו. הוא מאמין כדי לראות, ולא מבקש לראות כדי להאמין. הוא יודע בוודאות שאם יפעל על פי הכללים הוא יצליח ושאם בדרך יש מכשולים ועיכובים,אלה באים אך ורק בכדי ללמד ולחזק אותו.

  • פעולה – עשיה מעל הכל. מנהיג יכול לדעת להתבטא היטב אך הוא מאופיין יותר במעשים מאשר בדיבורים. מחשבה וכוונה הם הבסיס והזרע לכל דבר, ודיבור יכול לעזור לחלוק ולשתף אחרים בנושא אך בסופו של דבר רק עשיה של ממש היא אשר מניעה תהליכים ומוציאה לפועל כל חזון וחלום.

  • וודאות – המנהיג בטוח בעצמו ובדרכו אך יש לו גם וודאות באור ובתהליך התיקון. הוא מבין שמה ששלו, שלו ולכן לא ינסה לרמות אחרים או את עצמו בשביל להשיג משהו. הוא יודע שאם יפעל לפי הכללים יקבל את מה שמגיע לו.

  • נתינה – מנהיג אף פעם לא פועל למען עצמו בלבד, אלא רואה גם את טובתם של אנשים אחרים בכל מה שהוא עושה. משה רבינו, המנהיג האולטימטיבי, היה מוכן לוותר על הכל ברגע אחד. כאשר הבורא הציע למחוק את עם ישראל ולהתחיל הכל מחדש עם משפחתו של משה בלבד, ביקש משה רבנו להימחק גם הוא, “מחה ני נא מספרך אשר כתבת”.

  • עמידה במצבי לחץ – המנהיג מסוגל להתמודד עם עומס ולחץ ולהכיל את הסביבה, גם בזמן של עומס ולחץ הוא מסוגל לתת תשומת לב לפרטים קטנים כגדולים ולטפל גם בענייניהם של אנשים אחרים בסביבתו.

  • להמציא את עצמך מחדש – המנהיג ממציא את עצמו מחדש שוב ושוב בהתאם ללקחים שהוא לומד בדרך, הוא מחדש ומשמש דוגמה, ולעולם לא נעצר או נתקע על רעיון או דפוס התנהגות מסוים.

  • יצירתיות ויוזמה – המנהיג הוא אדם יוצר ויוזם. גם אם אינו פועל בתחום יצירתי בהגדרתו, הוא ימצא דרכים ושיטות חדשות לפעול, לקדם ולהציג את הפעילות שלו, בין אם זה עסק, מוצר או שירות שלו,יצירותיו מעניקות השראה.

נראה לכם גדול מדי?

התחילו בקטן.

מצאו כבר עכשיו תחום שבו אתם יכולים לקחת פיקוד, להשפיע ולהוביל את עצמכם או אחרים למשהו חדש מבלי שתצטרכו אישור או הכוונה של רב, מדריך או כל בעל סמכות אחר.