ישנם 3 דברים בעסק שלך שברגע שתדע אותם, חווית ההצלחה תהפוך לחלק בלתי נפרד מהעסק שלך. בכל תהליך של אימון עסקי אנחנו מתחילים, ממשיכים ובודקים את התוצאות שלנו לאור 3 הדברים הללו. אלו הם חזון, משימה ומטרה.

מהו חזון?

חזון הינה תמונת מצב שאליה העסק שלך שואף להגיע. כבר במפגשים ראשונים של אימון עסקי אנחנו מגדירים חזון. חזון זה איך שאתה רואה את העולם בתור מקום טוב יותר לחיות בו. לעתים קרובות החזון הינה אידאה מופשטת שקשה למישוש, יחד עם זאת מעניקה השראה. זהו בעצם תפקיד העיקרי של החזון – לדרבן את האנשים בעסק או בארגון (אפילו עם זה ארגון המונה בן אדם אחד) לפעול את המעשה. חזון הוא חלק בלתי נפרד ממערך האסטרטגי של העסק. הוא מעצב את המבנה, אסטרטגיה ותהליכים שאנחנו מגדירים בכל תהליך של אימון עסקי או אימון מנהלים. הוא מושטת על העקרונות או ערכים החשובים לך ומשולב עם המשימה והמטרה העסקית שלך.

מהי משימה?

כדי לממש את החזון, צריך לקום ולעשות מעשה. אימון עסקי עוזר לנסח את המשימה שלך ולדרבן אותך לפעול. מונח המשימה (בלועזית – Mission) בא לתאר את הפעולה הנדרשת לצורך הגשמת החזון, המטרות והיעדים של העסק שלך. אם החזון עונה על השאלה 'מה אני רוצה להשיג?', המשימה – שאנחנו מנסחים במפגשים ראשונים של אימון עסקי או אימון מנהלים – עונה על שאלה 'איך אני מתכוון לעשות את זה?'

מהי מטרה?

מטרה הינה נגזרת ישירה מהחזון העסקי שאנחנו מגדירים בתהליך אימון עסקי או אימון מנהלים. היא תוצאה הסופית הרצויה של הפעולות העסקיות שאתה מבצע בעסק (המשימה של העסק שלך). להבדיל מהחזון (ששוב, לעתים יכול להיות אפילו אידאה מופשטת לחלוטין כמו "יצירת עולם טוב יותר לנו ולדורות הבאים”), על המטרה להיות ספציפית, מדידה, מאתגרת, יחד עם זאת ברת השגה ובעלת תאריך נקוב להשגתה (Dead Line). גלו את הנוסחה המדויקת של מטרות עסקיות חכמות SMART ונסו בכוחות עצמכם בפוסט הזה.

איך 3 המונחים האלו – חזון, משימה ומטרה – קשורים להצלחה בתהליך אימון עסקי?

כדי לענות על השאלה הזאת, תחילה צריך להבין מהי הצלחה? ברמה הבסיסית הצלחה פירושה שהדבר שאנחנו רוצים להגשים בעסק כמו בחיים – בא למקומו, הצורך שלנו התמלא והשגנו את המטרה. כלומר עשינו את זה, הצלחנו. לכן, אם נתחיל מהסוף להתחלה, כדי להצליח:

א. עליך להבין מה אתה בדיוק רוצה להשיג (המטרה).

ב. עליך לדעת בדיוק מה עליך לעשות כדי להשיג את זה (המשימה).

ג. אתה צריך סיבה מספיק טובה כדי לעשות את זה (החזון המשולב עם הערכים והעקרונות בחיים שלך)