מהו כסף לפי קבלה? איך מנהלים כסף? ואיך יוצרים עוד ממנו?

כאשר הגיעו אנשי מסדר הטמפלרים לקונסטנטינופול הם נפגשו עם מקובלי העיר אשר לימדו אותם 3 סודות חשובים שבזכותם הם שרדו את מלחמות התקופה והצליחו יותר מכל קבוצה אחרת באותם ימים.

החשוב מבין הסודות היה סוד הכסף.

מהו סוד הכסף לפי קבלה

המקובלים הבינו כבר לפני כאלף שנה שכסף הוא אנרגיה. הוא לא קיים באמת. המטבע העובר לסוחר משנה את צורתו שוב ושוב (כבשים, תירס, נחושת,זהב) אך מה שנותר הוא יכולתו של אדם להניע תהליכים, משאבים וסחורות. ולכן כדאי לפעול בדרך שמעל לחומר ומבוססת על אמון.

מהיכן התחילה מערכת בנקאית

הטמפלרים החלו למנף משאבים ע”י גיוס הון למען פרויקטים. כל אחד תרם ע”פ יכולתו ורצונו למען משהו שיועיל לכולם.

המערכת הבנקאית של היום מבוססת על עקרונות אלו. אמנם עדיין יש צורך לגלם את הכסף הוירטואלי במתכות יקרות, אך גם זה משתנה לאט לאט.

הגישה הנ”ל מאגדת בתוכה עקרונות כמו שיתוף פעולה, הדדיות, נתינה ואמון. כל אלה הם מתכונותיו של אור הבורא. אלה הם גישות ופעולות המבטיחות המשכיות וזרימה מה שמביא למשאבים בלתי מוגבלים.

בהמשך לרעיון הצינור, אשר אם הוא מעביר הלאה הוא תמיד מתמלא, כך גם בשיטה זו – כאשר משתפים מספר רב של אנשים, נותנים אמון והזדמנות לכולם להרוויח, יכולת הרווח האישי עולה ביחס ישר ופוטנציאל השפע הכלכלי שלך הוא לפי כמות המשתתפים ולא רק לפי מה שאתה מסוגל לייצר.

אחד הדברים הנפלאים ביותר שנוצרו ע”י שיטת הטמפלרים הוא היכולת להיעזר בבנק לשם יזמות על בסיס אמון. גם אם אין לי מאות אלפים לשם הוצאה לפועל של פרויקט מסוים, הבנק נותן את הכסף בתנאים שאוכל להחזירו וכך מרוויחים כולם – אני, הבנק, לקוחות העסק שלי והעובדים.

כסף = אור אנרגיה

עצם ההבנה של רעיון זה – משחררת. משחררת מן הפחד להפסיד ומן הרצון לאגור ובכך נפתח בפנינו חופש פעולה ללא עכבות מיותרות. הפחד עוזר לנו להיזהר מסכנות, אך בדרך כלל הוא פשוט גורם לנו לשיקול דעת מוטעה שלא בדעה צלולה, עם יותר מדי רציונל וללא אינטואיציה ובכלל מונע מאיתנו להבחין בהזדמנויות טובות.

הכסף לא באמת שייך לנו, הוא רק אנרגיה שמוצאת ביטוי דרכנו. עובדה, לאחר 120 שנה אין אפילו פיסת רכוש אחת שממשיכה איתנו לקבר, לעולם הבא או לגלגול הבא.


לפיכך, אם המחשבות, הכוונה והמעשים שלנו מסונכרנים עם האור – אנרגיית הבורא, מן ההכרח שעוד ועוד אנרגיה שכזו תגיע לידינו בצורה של קשרים, הזדמנויות, ידע, רכוש ו.. כסף.