למה לשלב בין קבלה ועסקים?

רובכם אולי מכירים את תורת הקבלה, אותה חכמה יהודית עתיקת שנים אשר מציגה בפנינו רובד נסתר של סיפורי התורה ואשר מלמדת אותנו את יסודות הבריאה ומהות החיים דרך מושגים כמו עץ החיים, אור וכלי,צימצום ומסך, 10 הספירות ועוד.

חוכמה זו היא אשר סייעה למקובלים בעבר לבצע תיקונים ולזכך את נשמתם עד שהיו מסוגלים להתעלות מעל ומעבר למגבלות העולם הגשמי. האגדות מספרות על אחדים מהם שהיו מסוגלים לעוף, לרפא מחלות ולבטל גזרות גורל שונות.

מה הקשר בין קבלה ועסקים?

הרי זו מתחום הרוח וזה מתחום הארציות הגמורה (מה יותר גשמי וחומרני מכסף?)

מה שאולי אינכם יודעים היא שחכמת הקבלה עוסקת בכל תחומי החיים, היא הכלי האולטימטיבי בכדי להתעלות מעל כל מגבלה בחיינו והיא רלוונטית היום יותר מתמיד.

חכמת הקבלה מתווה לנו את הדרך לחיים בריאים, מאושרים ומוצלחים יותר מכל הבחינות. בתוך כך, מלמדת אותנו גם כיצד לפעול בעסקים בצורה אשר תניב תוצאות חיוביות. היא נותנת כדוגמה את קניית מערת המכפלה ע”י אברהם אבינו – עסקת הנדל”ן המתועדת הראשונה (עסקה שתקפה עד היום) ומלמדת שכל פרט ופרט בחיינו הינו עסק שכדאי לנהל בצורה נבונה.

גם לימוד תורה נקרא “לעסוק בתורה” מכיוון שאם לא נעשה בצורה נבונה, אם המשאבים הפנימיים והפיזיים אינם מנוהלים נכון, התוצאות לא תהיינה חיוביות.

לחבר בין הרוח לחומר בצורה הכי פרקטית שיש

קבלה מספקת גם כלים פרקטיים ליום יום ומלמדת כיצד להתגבר על השכל והפחד ולקבל החלטות נכונות ולזהות הזדמנויות טובות. כל אלה מתוך מקום של וודאות פנימית שכל מה שקורה לנו הוא סך הכל חלק מסרט החיים שלנו, מה שמכונה בקבלה “תיקון”, ושכל סיטואציה היא תוצאה של מעשינו ויש לנו בה הזדמנות ללמוד,לגדול ולהתפתח כבני אדם וכאנשי עסקים. תובנות שכאלה תורמות לאושר ולרוגע פנימי, כאשר החלטותינו באות ממקום כזה של וודאות ולא מנוהלות ע”י פחד או חשיבה אנליטית בלבד מובטח שנשיג תוצאות טובות הרבה יותר.

יחסי win-win בינינו לבין הזולת הוא סוד ההצלחה

חכמת הקבלה מטמיעה את ההבנה שהכל אחד, שלא ניתן באמת ליצור שפע והצלחה כלכלית על גבו או על חשבונו של מישהו אחר. הצלחה שכזו היא ברת חלוף מכיוון שאינה מכבדת את חוקי היקום והיא מושתתת על הפסד. הפסד של מישהו אחר הוא גם הפסד שלי – את זה כבר לומדים היום בכל בית ספר לקואוצ’ינג.

ייעוד אמיתי ויצירת שפע 

הקבלה מוסיפה ומדגישה כי יש תכלית וסיבה לדרך שבה אנו בוחרים בחיינו, ההצלחה איננה המטרה אלא הדרך. מתוך גישה זו אנו לומדים לכבד את המשאבים שניתנים לנו – עובדים, קולגות, כספים וחומרי גלם וכך אנחנו יוצרים שפע. בסופו של דבר אנו עוזבים את העולם ומה שנותר אחרינו הוא רק המעשים שלנו.

הקבלה מלמדת איך ליצור שפע נוסף ע”י נתינה. האדם משול לצינור, שאם הוא נסתם ולא מזרים הלאה את מה שעובר דרכו הוא גם מפסיק לקבל ואם הוא מעביר הלאה באותה מידה שהוא מקבל, הוא ימשיך לקבל עוד ועוד. אותה התעלות על מגבלות החיים באה מתוך התעלות על הטבע שלנו – הפוך מהשכל. אם ניתן ונחלוק מכל מה שיש לנו יהיה לנו יותר ויותר. הקבלה חוזרת ומדגישה עובדה זו ומספקת סט שלם של כלים בכדי ליישם אותה.

עושה שמיים בארץ. כן, כן  בארץ.

הקבלה הינה חוברת הפעלה לחיים – מדריך להצלחה בכל תחומי החיים. ידיעת חוקי השוק והמסחר היא חשובה מאד, אך ללא ידיעת חוקי היקום והחיים האדם משול לחפץ אשר נסחף עם הזרם, צף מכאן לכאן, תלוי בגורמים שאינם בשליטתו.

ידע הקבלה מחזיר לכל אחת ואחד את השליטה בגורל בכלל ובעסקים בפרט מתוך מודעות ובצורה יזומה.

מעוניינים לשמוע עוד?

בערב עיון העוסק בנושא של השילוב בין שני העולמות, קבלה ועסקים, אתם מוזמנים לצלול לעומק עולמכם הפנימי, לגלות את הכוחות הפועלים בתוככם לצד אלו הפועלים בעולם שבחוץ ולבחון את הנתיב שלכם, בו גם אתם יכולים להתחיל לשלב בין הרוח לחומר וליצור הצלחה בת קיימא בעסק ובחיים שלכם.